Finské šity

12.10.2012 18:32

Na Wendulčino přání přidávám, jak jsem slíbila, něco nového, abych v tom svém blogování nezakrněla :D. Takže jsem se rozhodla, že napíšu o věcech, který mě za ty tři týdny, co jsem tady, štvou.

1. ČERSTVÝ PEČIVO- je téměř nemožné tu sehnat něco čerstvého, co by nebylo zabalené v igelitu. V menších obchodech je to vůbec rouhající myšlenka a v těch větších supermarketech mají beztak jenom hnusný slaný koláčky s rýží a všechno ostatní je sladké. Takže jsme se spolubydlící náš problém vyřešily následujícím způsobem :

2. SLANÝ MÁSLO- je až nadlidskej výkon najít v obchodě máslo, který by nebylo zprzněný solí. Jelikož je všechno ve finštině, nebo maximálně ve švédštině, tak se mi až dneska podařilo trefit to správný, a to ještě díky mojí šéfový, která mi ho ukázala. Ale jestli to někomu připadá jako prkotina, zkuste si vzít rohlík, namazat máslem, pak si ho posolit a navrch potřít marmeládou. Bude se oblizovat až za ušima, jaká je to mňamka.

3. VŠECHNO JE TU DVOJITÝ- v bytě máme nejenom dvojitý okna, ale i dvojitý dveře. Je to děsná pakárna, když se vracíte domů s plnou rukou věcí a musíte otevřít nejdřív jedny dveře, který mají naprosto debilní systém zamykání (asi jsou na heslo, protože někdy je za sebou zavřu a už nejdou otevřít a jindy je naopak nemůžu zavřít) no a pak ještě druhý, který jsou nejspíš asi pro okrasu, protože jsou bez jakýhokoliv zámku. A okna jdou otevřít asi tak na 10 cm, takže bych chtěla vidět Finky ( nebo Finy, abychom byli genderově korektní), jak je myjou z venku.

4. ALKOHOL JEN VE SPEŠL OBCHODECH- to že je drahej jako ..., to je asi jasný, ale můžete si ho koupit jen ve zvláštních obchodech označených ALKO a v Imatře jsou jen dva a nejbližší je asi 4 kilometry.

5. DĚCKA CHLASTAJ KAFE JAKO O ŽIVOT- tenhle a minulý týden jsem byla v afternoon clubu a když jsem sem se tam poprvý objevila, byla jsem nadšená, že tam mají velký kávovar no a že dokonce tu kávu přelívají do speciální termosky, aby zůstalo krásně teplé. Nadšení vydrželo ale jen do chvíle, než jsem zjistila, že to kafe není pro nás, ale pro děti.

6. FINŠTINA- je super, že tady v televizi běží všechno v originálních jazycích s finskejma titulkama, takže sem tam lze chytit nějakej anglickej seriál nebo film. Naprd už je, že všechny názvy filmů, dokumentů nebo seriálů jsou ale ve finštině, takže stejně víte kuloví, na co se to koukáte. Stejně naprd je, že Finové mají svoje výrazy i pro mezinárodně používaný slova. Takže toaster není toaster, ale leivänpaahdin nebo mobil není mobil, ale matkapuhelin. No a pak najděte máslo bez soli. A takový domácí úkol, copak je Ranska, Saksa, Tanska, Viro, Ruotsi???

7. ČEŠI- tendle týden, světe div se, jsem z finský televize slyšela češtinu. Ano. Ve Finsku dávali český dokument. No a hádejte o čem? ..... No ano. O tom, jak se u nás krade. Ale nemyslete si, že se na to nikdo nekoukal. Už se mě na to jeden Fin ptal, když zjistil, že jsem Češka.

8. A takový bonus na konec... Co pak myslíte, že je toto? (nápověda- je to v našem bytě). Kdo to uhádne jako první tak... No to stejně nikdo neuhádne :D Ale jsem zvědavá na vaši fantazii. V neděli přidám další indicii.

Diskusní téma: Finské šity

"soutěž"

Lenka | 13.10.2012

Ahoj Míšo, krásné příspěvky - prima se u toho pobavím :-)

A můj tip: sprcha ( a že by doprdelelajnen taky dvojitá?? :-) )

bž a fň

Wendy | 13.10.2012

Hurá! Konečně další příspěvek! Je dobré vědět, co je ve Finsku an hovno, příště můžeš dát zase opak, ať to nevypadá, že tě tam jen všechno sere! :D A můj tip: svislý držák na toaleťák! :)

Re: bž a fň

Míša | 13.10.2012

Jak konečně... Vždyť tu budu až do května, to mám psát jako denně? :D No a kdy já konečně uvidim fotky slibovaný asi tak od srpna? :-P :D

Re: Re: bž a fň

Wendy | 13.10.2012

Fotek je hafo, musím to roztřídit do schopnýho počtu, aby to nenudilo... :D A dobře no, "konečně" bylo unáhlený... :D

titulek

Míra | 12.10.2012

No už jsem si řikal, že se ničeho nedočkáme....
Francie, Německo, Dánsko, Estonsko, Švédsko (by strejda googl :-P ) a poslední fotka je něco jako bidet ve sprchovej edici :-) Jak jde o hovno obraťte se na mě :-D

Přidat nový příspěvek