Po měsíci na místě činu

30.11.2012 15:57

Na neutuchající nátlak mých dychtivých čtenářů přidávám tedy další info ze Suomi.

Když jsem minule psala o tom, co mě tady štve, tak bych dneska mohla zase přidat něco z té druhé stránky.

1. HRACÍ AUTOMATY. Jsou všude, ale hlavně v supermarketech. Takže pokaždý, když jsem v obchodě, vidim, jak lidi do nich házejí drobný, co jim vrátily pokladní z nákupu. Ale proč jsou vlastně fajn. Automaty jsou ve Finsku vlastněny pouze státem, takže tu soukromní vlastníci nemají šanci a veškeré peníze, které z nich vyberou, tak jdou do školství a na děti vůbec. Proto si mohou Finové dovolit platit mládežnická centra, do nichž může každý dítě zdarma. Proto mají ve škole zadarmo nejen obědy, ale veškeré vybavení- od tužky a ořezávátka až po učebnice nebo sešity a v každé třídě mají učitelé k dispozici notebook a interaktviní tabuli.

2. POLIČKY NA MOKRÝ NÁDOBÍ. Myslím si, že todle by si měli nechat patentovat. Je to naprosto geniální.

3. ANGLIČTINA. Naprosto všichni tu umí anglicky. On prodavačky po uklízečku. A jak děti mluví anglicky, to se naprosto nedá srovnávat s úrovní agličtiny u nás. A přitom si nemyslim, že by tu byli nějak extra geniální děti. Zásluhu na tom má určitě i skutečnost, že v televizi ji slyšíte od rána do večera.

4. NÁRODNÍ HRDOST. Hrozně se mi líbí, že kdykoliv je nějaký významný den, všude před domy jsou vyvěšeny státní vlajky. Jen z našeho okna můžeme vidět asi 4. A to přitom nejde jen o státní svátky. Naposledy ji vyvěsili, protože bylo výročí narození jejich slavného skladatele (Sibelius, ale neznala jsem ho, dokud jsem tu nebyla)

5.MÁME VLASTNÍ SAUNU V DOMĚ. A ZADARMO :D

Určitě toho je víc, ale zrovna mě nic nenapadá.

 

No a jinak co se tu děje. Začala jsem jezdit do práce na kole (asi tak po 5 letech) No a tady je fotka z dnešního dne, jak tam chudák stojí a padá na něj sníh.

A tudle něco opravovali před našim domem, udělali díru do země jak blázen přesně kolem zaparkovaných kol, takže jsem se k němu nemohla dostat.

Začíná tu taky docela přituhovat. Tady je jen tak pro orientaci předpověď na příští týden. No a na mozek lezoucí je taky neustálá tma. Sluníčko vychází tak kolem půl devátý a zapadá ve tři. A navíc je furt zataženo, takže je vlastně noc pořád.

Takže se mějte krásně, skládejte básně a zase za měsíc :D

Moi moi.

 

PS: Pozdravujte Danu a Maxima.

 

 

Diskusní téma: Po měsíci na místě činu

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek